Vyhledej
Královédvorsko > Názory/fotky/videa > Nasik Kiriakovský

Starostové jednali o překvalifikování silnice II/300

anonymně / 1.05.2015, Dvůr Králové nad Labem
Úlohou opozičních zastupitelů v našem městě není jenom nekonečná kritika v duchu "rady ptáka Loskutáka". I když někteří kolegové v zastupitelstvu této formě komunikace podlehli a nejsou schopni řešit problémy města jiným způsobem. Články v tomto periodiku jsou toho opakovaně důkazem. Osobně zastávám názor, že opoziční zastupitelé jsou také odpovědní za chod města, stejně jako ti koaliční. Opoziční zastupitel může a měl by přicházet s vlastní iniciativou, aby také aktivně přispěl k řešení všech problémů, které město má. Nemusí pasivně čekat, až koalice něco vymyslí, a jemu zbude jen to právo hlasovat pro nebo proti, popřípadě se alibisticky zdržet.

S ohledem na výše uvedené, jsem vyjednal za mé účasti společné setkání starosty našeho města, pana Jana Jarolíma, se starostou města Hořic v Podkrkonoší, panem Alešem Svobodou.

Pracovní jednání proběhlo na hořické radnici a bylo to první oficiální setkání vrcholných představitelů obou sousedních měst v novém volebním období. Na programu jednání bylo mimo jiné iniciovat pravidelná pracovní setkávání starostů měst Královéhradeckého kraje.

Na těchto "poradách starostů" se uskuteční výměna zkušeností při řešení obdobných problémů, která města mají. Dalším důležitým bodem jednání bylo, že pro udržitelný rozvoj obou měst je velmi potřebná kvalitní dopravní infrastruktura, kterou města a jejich spravovaný region disponuje. V případě Dvora Králové nad Labem a Hořic v Podkrkonoší se jedná zejména o krajskou silnici II/300, která oběma městy prochází a přitom oba regiony vzájemně spojuje.

V budoucnosti by tato silnice měla propojovat i dvě významné dálniční komunikace, a to R35 u Hořic a R11 u Dvora. Bylo dohodnuto, že obě radnice budou společně, ale přitom vzájemně nezávisle (z pohledu vlastních územních plánů), postupovat k možnosti iniciovat překvalifikování této silnice na silnici první třídy tak, aby se její význam posunul z krajské komunikace na významnou celostátní. V takovém případě mají obě města mnohem větší šanci, že stát, který po překvalifikování převezme od kraje silnici do vlastnictví, skutečně v budoucnosti zrealizuje silniční obchvaty obou měst, která budou enormním nárůstem dopravy jistě zasažena. Pro Dvůr Králové nad Labem a Hořice v Podkrkonoší to bude také v budoucnosti znamenat, že se obě města stanou z pohledu celostátní dopravy důležitými křižovatkami státních komunikací a dostanou se tak do významných dopravních map. Je reálný předpoklad, že prostřednictvím nového vlastníka této komunikace, kterým se stane ŘSD (největší a nejvýznamnější investor dopravních staveb v ČR), pod kterého spadají silnice I. třídy, se v obou městech bude i mnohem kvalitněji provádět údržba a opravy.

Nasik Kiriakovský, zastupitel (Východočeši)

Související články
Úředníci města zkouší ostražitost nových zastupitelů
Trestuhodná demolice bez vize nové výstavby
Město posiluje svůj význam
Pochybení v Nepraktově ulici se nesmí opakovat nebo také „Za dobrotu na žebrotu“
Otevřený dopis ministru dopravy
Vaše komentáře

Přečteno 104x
 
19.11.2024 - Do 22. listopadu 2024 je hlášena výluka na trati v úseku Hradec Králové hl. n. - Jaroměř, kde je zavedena náhradní autobusová doprava. Autobus nahrazující rychlík směr Hradec Králové vyjíždí již ze Dvora Králové.
04.11.2024 - Na interním oddělení městské nemocnice ve Dvoře Králové je opět od pondělí 4. listopadu zákaz návštěv.
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.

Volná pracovní místa
Kuchař ve školní jídelně (Bílá Třemešná)


Školní psycholog (ZŠ Schulzovy sady)

Učitel pro I. stupeň ZŠ (ZŠ Bílá Třemešná)

Učitel matematiky pro II. stupeň ZŠ 

Terénní pečovatel/ka (Diakonie ČCE)


Kalendář akcí