REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Peníze má Vrchlabí už slíbené
Vrchlabí - Finanční dotace byla krácena o 66 milionů korun, ale na dopravní infrastrukturu ne.
V bráně Krkonoš si mohou trochu oddychnout. Finanční injekci na vybudování průmyslové zóny a jejího okolí v souvislosti s rozšiřováním závodu automobilky Škoda, má město od státu konečně přislíbenu.
Předpokládaná částka ve výši 551 milionů korun byla sice celkově očesána o 66 milionů korun, ale finance budou. Na základě vládního usnesení z 19. července to nyní Krkonošskému deníku potvrdil starosta Jan Sobotka. Vláda České republiky se už v roce 2008 zavázala, že rozvoj podpoří, pokud automobilka vytvoří podmínky pro zachování pracovních míst zavedením výroby převodovek.
Škoda Auto staví, od září by měla začít vyrábět a realizuje další záměry. Město Vrchlabí je na dotaci závislé nejen z hlediska budování samotné průmyslové zóny, k němuž se zavázalo, ale také například pro vytvoření nového fotbalového stadionu. Původní je už rozkopán, protože město pozemek automobilce předalo a vrchlabští fotbalisté trénují v Podhůří.
Městu stát novým vládním usnesením nyní zkrátil původní dotaci jen na průmyslovou zónu o 33 milionů z původních 171 milionů korun. O další peníze přijdou Vrchlabští i z hlediska realizace dalších investic – stadionu i dopravních staveb. Královéhradecký kraj si od finanční injekce sliboval budování dopravní infrastruktury. Tedy nové silnice II. a III. třídy, včetně silnice I. třídy, budování kruhového objezdu a mostu ve Vrchlabí. Avizovaná státní dotace ve výši 346 milionů korun v tomto případě naopak krácena nebude.
Peníze Vrchlabí dostane, ale méně, než se čekalo
Město i přes sníženou dotaci počítá s vybudováním fotbalového stadionu. Má vyrůst naproti areálu Vejsplachy za kruhovým objezdem u Benziny ve směru na Jilemnici, který se musí přebudovat na pětiramenný. Na celou akci se už hledá projektant.
„Stadion jsme měli i s kruhákem původně v odhadech spočítaný na 100 milionů korun. Nyní jsou státem uznané náklady na tuto akci ve výši 60 milionů korun, ale dostaneme z toho pouze sedmdesát pět procent. Zbytek bude muset město zainvestovat samo. Pokud vše půjde podle plánu, mohl by se stadion začít stavět příští rok," upozornil starosta Jan Sobotka.
Čísla na investice jsou pode něj otevřená, upřesňují se a vedení Vrchlabí má snahu, aby podíl města byl co nejnižší. Už dnes je jasné, že si Vrchlabští budou muset otevřít revolvingový úvěr, a to ve výši 20 milionů korun. Proces financování průmyslové zóny a dalších investic včetně dopravní infrastruktury bude totiž náročný jak pro město, tak pro kraj.
„Jen pro příklad – v říjnu loňského roku jsme vykoupili u inkriminovaných pozemků rodinný dům k demolici, ale ani letos finance nedostaneme. Peníze jsou od státu poskytovány s velkým skluzem," vysvětlil otevření revolvingového úvěru Jan Sobotka.
Za nejpodstatnější v celé záležitosti vidí udržení zaměstnanosti ve Vrchlabí. V závodě bylo doteď zaměstnáno zhruba 1100 lidí.
„Společnost Škoda Auta se rozhodla, že půjde do další etapy rozvoje, což navýší počet výroby převodovek na 1600 denně z původní tisícovky. Nyní probíhají výkopové práce, aby se další hala začala v září stavět. Takže je naděje, že většina ze stávajících pracovních míst bude skutečně zachována," dodal starosta Jan Sobotka.
Autor: Jana Mudrová
Trestuhodná demolice bez vize nové výstavby Město posiluje svůj význam Lékaři se musí vrátit na královédvorskou záchranku |
Vaše komentáře |