| Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné. | , 24.06.2016 00:45, Reagovat | Když text začíná uržkou, tak se na to prý nemá reagovat, ale zkusím to, protože vámi uvedený "termín" je obzvlášť škodlivý. Defakto ještě předem dehonestuje jakoukoliv snahu kohokoliv cokoliv ve věcech veřejných zlepšit, nebo dát alespoň impuls k tomu, aby se to začalo řešit.
Já pevně věřím, že dvojprojekt hra a kampaň svůj smysl má a že se i přes nějaké chyby obě věci povedly. Nevím jak tvůrci hry, ale já byl u konceptu kampaně připraven na podstatně více negativních reakcí a to, že si píši vlastně jen s vámi mi vlastně dělá radost. Je to pro mne potvrzením, že cesta je správná.
Co se týče veřejného financování, tak města, regiony i celé státy do své reklamy prostě investují, to je fakt s kterým nic nenaděláte. Můžete se nechat zvolit premiérem země, nebo prezidentem galaxie a zatrhnout to. Ale asi se vám to nepodaří. Tedy náš region může (jako doposud) nedělat skoro nic a vy budete moci neprosperitu místních podnikatelů nadále svádět na nedostatek parkovacích míst okolo náměstí, což je nesmysl, ale o tom níže.
Princip investování do propagace regionu je dost možná stejně ujetý jako filmové pobídky, nebo dotační systém přerozdělování prostředků EU. A co s tím tedy chcete dělat? Vystoupit z EU a přidat se k Rusku? Asi to tady spolu nevyřešíme.
Podotýkám, že i v našem velmi blízkém okolí je řada úspěšných kampaní, které se evidentně podařily a mají smysl - například Kuks, či Broumovsko. Čísla o návštěvnostech si snadno dohledáte.
- Třeba v Broumovsku, kde tvůrci hry brali inspiraci, ale byli hlavními hybateli a donátory (nevím jestli investory) osvícení místní podnikatelé, ale takové zde patrně nemáme. Tedy hurá, že se toho chopila pracovitá komise cestovního ruchu, (mimochodem složená i z podnikatelů - různě aktivně se účastnili Nancy Engelen, jeden z Bořků, Janák, a další). I kdyby to třeba nakonec mělo vést "pouze" k tomu, že si ti místní šikovní a úspěšní řeknou "tohle je špatně, vlítmeme na to s našimi zkušenostmi a možnostmi a uděláme to líp!
- souhlasím, že dopravní navigace a označení parkovišť je zoufale špatné a nepřehledné. A to zejména nyní v době rekonstrukcí. Nevím, zda se to nějak řeší a v jakém stavu to je.
- souhlasím, že v dlouhodobé perspektivě je potřeba velké přehledné a dostatečně kapacitní parkoviště podobné třeba Trutnovským U studny a u autobusáku, aby mohl vzrůst počet návštěvníků města a aby místní měli bezpečnou jistotu, že na daném místě vždy zaparkují a to za rozumné mince. Prý se hledá řešení.
- ale přesto si jednoznačně stojím za tím, že NYNÍ je parkovacích míst v centru našeho města dost a dost. Místo na zaparkování je VŽDY kolem kostela, u Šindelářské věže i u Hankova domu - opakuji VŽDY. Chodím a jezdím zde denně! Všechna tato místa JSOU PŘÍMO V CENTRU, chcete-li metry, tak cca 220 m od středu náměstí! Přímo na náměstí, nebo ve Švehlovce, či Komenského lze VŽDY autem zastavit. Jen občas si člověk kolečko jednou, opravdu velmi výjimečně 2x zopakuje (stalo se mi to za 5 let asi 2x). Vím, že to nikdo nechce slyšet, ale je to mnohokrát ověřená pravda!
- I když by tedy mohlo (a mělo) být náměstí (a doprava obecně) řešeno lépe, tak toto NENÍ důvodem neprosperity místních obchodníků. Tím je jednoznačný odklon lidí do nákupních center. Udělat z náměstí tranzitní komunikaci je cesta o desítky let nazpět. Nezměnilo by se lautr nic - jen by tam bylo víc smradu, hluku a nebezpečí. Novákovi ze Strže by stejně každý týden nakupovali v Kaufu, jen by to vzali zkratkou přes náměstí. A turisté, kteří by stáli v koloně ve svahu na bráně by sotva měli chuť vystoupit z auta ... mezi další auta. Je to zhruba stejné, jako magistrála přes Václavák. Jenom vytvořila barieru mezi Václavák a Vinohrady.
- radary na rychlost jsou na správných místech a je správné, že lidé, kteří nedodržují předpisy, platí pokuty. Je úžasné, že ne do velké děravé studny státní policie, ale přímo do městské kasy. Co s těmi penězi dělá město, to je zase jiná otázka.
- rasistické narážky jsou jen vaše vizitka
- platba podnikatelů za zábor veřejného prostoru je naprosto v pořádku - k diskusi je výše poplatků - zkusíme udělat srovnání okolních měst
- pochybuji, že by město zvedalo nájmy ve svých nemovitostech, když je jich všude dost prázdných, ale třeba se pletu
- obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách je regulérním dopravním řešením zásadně pozitivně ovlivňujícím dostupnost míst v centrech měst. A to cyklistům i řidičům. Je mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno, že řada řidičů tak dá předost kolu a je tak v daném místě méně aut. Obousměrný provoz aut však není možný, protože jsou prostě široká a zase by neměla kde zaparkovat. Na jedno parkovací místo pro auto ve kterém se vezou 2 lidé se dá zaparkovat třeba deset kol. Ideální řešení právě pro malá města na středověkém půdorysu. A zvláště, když sem za několik málo roků přijede cyklostezka s desetitisíci cyklisty, kteří se budou chtít někde najíst, napít a vyspat.
Ale hádám, že cyklisty jsem vás akorát znovu nastartoval, takže už končím.
| |
|
|
|
|
| |