| Re: Re: Mylník, jak trefné. | Já, 20.06.2016 19:51, Reagovat | Dobrá, ať neřeknete, že jen planě plkám.
Město nemá vydávat jakékoli prostředky na propagaci regionu. To je prací podnikatelů. Dovolím si ocitovat kousek článku, který mi jde z duše a líp bych to nezformuloval: "Města mezi sebou svádějí stále lítější konkurenční boj o turisty, regiony se rvou o investory, státní univerzity se přetahují o studenty. Pokud ale takhle při pátku čekáte dobrou zprávu o tom, jak se díky tomuto soupeření zkvalitňují státní služby, mám pro vás jobovku. Spousta peněz totiž v tomhle litém boji končí v pomyslných kamnech. A ty peníze jsou vaše!
Jak by to bylo krásné, kdyby starostové soupeřili v tom, jak jsou jejich podřízení vstřícní k občanům. Kolik cizích jazyků umí průměrný strážník. Nebo jak vypadají silnice.
Česká realita? „Musíme si zaplatit bilbórd, ať jsme světoví. Vedlejší Lhota už jeden má. A taky si objednat slogan. Takovej, aby si lidi zvykli na ten smrad močůvky. Třeba: Přivoňte k přírodě.“ Zdroj: http://finmag.penize.cz/penize/266190-stat-reklamu-nepotrebuje-jakkoliv-to-muze-vypadat-cool
Ale naše prachy už se vyhodily, takže probereme za co:
1. "heslo regionu": Královédvorsko - kraj romantických šílenců - snad už nic stupidnějšího nikoho napadnout nemohlo. Koho napadlo, že na tohle heslo se pohrnou davy? Heslo nebo slogan, chcete-li, má v reklamě zejména poutat pozornost, být snadno zapamatovatelné a ideálně zrovna "prodávat". Tedy v tomto případě přilákat turisty. Vžijte se do role turisty, co náhodou navštíví ZOO. A přečtete si slogan. Už letíte poznávat ty šílence? Budete si slogan pamatovat ještě doma a říkat ho kamarádům? .....
A to pominu věcnou stránku. To toho prvního, Josefa Vágnera jsem dlouhá léta osobně znal a také jsem s ním spolupracoval - a proto rozhodně stojím za tím, že to žádný romantický šílenec nebyl. To byl dříč s jasným cílem! Jaroslav Valečka? Šílenec a ještě romantik? To může říct jen ten, kdo jeho dílo zná jen z pohledu od klobásy ze stánku. Zkuste dnes říct, že se bude na Dvorsku realizovat podobně rozsáhlá stavba a uvidíte tu romantiku. Romantik Špork? Zařiďte si tajnou tiskárnu, vydávejte protiunijní literateru a romantiky taky užijete dost. A rusofil, archivář a správce sbírek docent Hanka? Kde tam vidíte tu šílencovu romantiku?
2. "brožura", ok, je normální, že si subjekty, které nabízejí v nějakém regionu služby, zaplatí za reklamu. Koneckonců to tenhle web nabízí také a město a jeho, tedy naše, peníze k tomu snad nepotřebuje. Tak sakra proč zase město?
3. "hra" - tady se zdržím komentáře, přijde mi to prostě bez šance na úspěch, ale může to být jen moje úchylka. Pikantní mi přijde, že je tajná a turista se o ní musí někde napřed dozvědět a sám si o ni říct! Bože, to je reklamní zásah! Ale když si to někdo zaplatí, proč ne. Jen proč z mých daní?
4. "proč kraj romantických šílenců" no, jména jsem probral už výše, mimo Hanky to byli spíš velmi úspěšní podnikatelé, než šílenci. Ale dodatek na konci odstavce "A k tomu si přidejte i městské muzeum, které vytvořilo nádhernou celoroční expozici Vánočních ozdob." .... ten mě dostal, to je fakt šílencova pecka.
..............
Představení hry byla jistě taky pecka, kolik to vidělo těch, na které je hra bylo cílená, tedy turistů? Tohle nebylo představení turistické hry, tam by musely být davy. Davy nedočkavců, co si jdou zahrát. Ne ne, tohle bylo poplácání se po zádech, jak dobře jsme to vymysleli a udělali. Představení novinky vypadá jinak.
Představte si, že jste turista. Zadejte do vyhledavače nějaké heslo, třeba "kraj romantických šílenců" nebo nějaké to "jsem turista ve Dvoře a co s tím volným časem, sakra" a řekněte si, jo, ta hra je pecka. Nebo se na internet vykašlete, představte si že jste právě vylezli ze ZOO a objevili ceduli s napínavou hrou, skočili do auta a začali hrát.
No, už začínám bejt nudnej, takže jenom bonbónek nakonec: spouštět takovouhle věc, kdy v rádiu vysílaj reklamu Dvůr je zablokovanej, dostanete se tam jen vrtulníkem, ZOO zeje prázdnotou (byli jste se o víkendu na těch pár lidí s vyvinutým orientačním smyslem podívat?, taky jste těm autobusů s turistama vysvětlovali, že nemaj odjíždět, že na třetí pokus už to daj) a kdy návštěva na trase Muzeum - ZOO - Kuks - přehrada představuje najmout místního šerpu, kterej se vyzná a pak ujet asi 272 km ... Kdyby nešlo o léta plánované uzavírky ...
| |
|
| |